Recenze Drama Queen – Artificial Galaxy

O druhou šanci se hlásí debut řeckých melancholiků…

Drama Queen – Artificial Galaxy
Vydavatel: Swiss Dark Nights

Na počátku byli The Cure. A pak se začala rodit kapela za kapelou s podobným zvukem a se snahou o přednes podobných emocí. Fanoušci schopní hrát na hudební nástroje se je pokoušeli napodobit a fanoušci s nemotornými pařátky byli zase vděční za cokoliv (kvalitní) jim podobné.

Ale dost opiček. Samozřejmě záměrně tak trochu přeháním, ale pravdou zůstává, že je k neuvěření, jaký vliv měla a má parta kolem Roberta Smithe na zvuk kvanta kapel, které dnes a denně vydávají nové nahrávky. Nepřehlédnutelnou inspirací se bez debaty stali i pro debut řecké kapely Drama Queen, který původně vyšel v roce 2013, leč pořádné distribuce se mu dostane až díky čerstvé reedici v režii Swiss Dark Nights.

Abych z tohoto (dnes už) kvintetu neudělal nějakou prachsprostou kopírku, musím hbitě zdůraznit, že by bylo zbytečné čekat za mikrofonem tisící uvzdychaný Šmídovic klon. Ve středomoří to odjakživa bez servítků šéfovala Kleopatra a nejinak tomu je v tomhle případě. Cleopatra Kaidou, o které jde řeč, se do toho nebojí svým silným hlasem opřít a i když její anglina není vždycky dokonalá („sou meny kuestions“), velké plus má za přesvědčivost a jistou osobitost, s níž vystupuje z nekonečné řady zpěvaček, podobných si jako vejce vejci.

Celkový zvuk se určitě nedá považovat za nějakou supermodernu, ale to vzhledem k celkovému výrazu vlastně vůbec nevadí a naopak má díky tomu nahrávka onen nezaměnitelný punc debutů, na který si tolik potrpí (nejen) kolega Nephilim. Přiměřená dávka hudební naivity zkrátka častokrát není na škodu.

Drama Queen mají ještě jednu velkou výhodu. Mimo inspirací svými vzory umějí přijít v patřičně gotických kulisách i s vlastními nápady a hlavně – jsou schopní napsat písničky, které se člověku dostanou pod kůži. Navíc je dokážou patřičně vygradovat v chytlavých refrénech a vyšperkovat v pravou chvíli kytarovým sólem či příjemným klávesovým podmazem.

Už proto by byla škoda, kdyby tenhle debut zapadl bez povšimnutí. Dobrou zprávou je, že se nejedná o pouhý pozdrav ze záhrobí. Kapela totiž právě pracuje na druhé studiové desce a uvidíme tedy, kam ji posunou zkušenosti a jestli najde uplatnění i mezi kapelními dospělci. Nechte se tedy připravit na věci budoucí a dejte prvotině Drama Queen šanci – odmění se vám příjemnou porcí poctivé temné muziky.

Hodnocení: 70 %

Cleopatra Kaidou – vocals
Dimitris Metanias – guitars