Report z Clubbers Die Younger vol.32

Náš externista Extravaganza Controverso se vypravil do Brna na oslavu čtvrtých narozenin Clubbers DieYounger a při té příležitosti omrknul vystoupení Massenhysterie, Digital Angel a ESA.

Fotky by Ivan Černický

Na akci jsem se těšil již delší dobu, a když se mi podařilo zajistit si lístky přes Sanctuary, byl jsem nadšený dvojnásobně. Na místo jsem dorazil okolo 20 hodiny, a ač Clubbers die younger avizovali začátek na 20:30, v klubu bylo ještě tak málo lidí, že koncert reálně začal o něco později. To je ovšem na Melodce i v jiných klubech dobrým zvykem.

Nu což, pustil jsem se do komunikace s děvčaty prodávajícími lístky. Zejména mne zaujala Zlyhad a její info o novém českém postapo filmu, kde s kamarády hráli steampunkové role. I když nesměla sdělovat podrobnosti (a je třeba říci, že jich ani moc osobně nevěděla), tak to vypadá, že se nejednalo o film nízkorozpočtový a úplně amatérský, zřejmě se tedy máme v budoucnosti na co těšit. Dále mne ještě zaujaly krátké vlasy Alexe Icedolla z Plague Called Humanity (ti na akci ale nehráli). Vlasy si dle zvěstí z budoáru nechal ostříhat, aby získal seriózní a slušnou image. No, užili jsme si s dámami na vstupu legraci. 

Noc se nachýlila a byl čas započít koncert. Jako první jsme měli možnost spatřit Rakušany (či spíše Rakušanky) Massenhysterie s jejich fetišistickou show. Bylo to velmi příjemné temné taneční disco, holky si vystoupení viditelně užívaly a přicházela k nim i pozitivní odezva z publika. Vrcholem vystoupení bylo zapojení roztancovaného diváka z publika do hudebně-performačního spektáklu. V paměti mi zejména uvízly jejich skladby „Jesus Christus“ a „Hart is der stiefel“, kdy zejména první jmenovaná mi v lecčems připomenula brněnské LateXjesus, které měl divák tu možnost spatřit na předchozích ročnících.


Massenhysterie


Po těchto milých roztančených fetišistech následovali gothrockoví Digital Angel a i když nejsem zrovna tím „pravým“ zapáleným fanouškem gotického rocku, jejich vystoupení jsem si užil. Kapela hrála spíše v pomalejších rytmech a místy mi připomínala o něco slavnější Fields Of The Nephilim – hlavně zastřeným hlasem zpěváka Krzysztofa Steffana Kmieće, který je i autorem veškerých textů.

Člověk při takových rytmech a zpěvu spíše dostal chuť na „ploužáčky“ než na divoké křepčeni za zvuku Massenhysterie. Rovněž na rozdíl od předchozích Massenhysterie bylo jejich vystoupení vizuálně o něco komornější. Ale i tak se lidé bavili a lze říci, že se polští Digital Angel zhostili svého vystoupení se ctí. Publikum jejich výkon ocenilo několika žádostmi o přídavek. Věřím, že v Polsku si s nimi někteří lidé i jisté pasáže písní zazpívají společně. V Brně se tak nestalo, ale lidé jsou zde vděční za jakoukoliv temnější kulturu a dovedou ji také vřele ocenit. 

Digital Angel


Nakonec následovala show v podání industriálních ESA tajemná zkratka pro Electronic Substance Abuse z Velké Británie, která tvořila dle mého skromného úsudku vrchol večera. Show to byla dostatečně temná a násilnická. Jednak pro poněkud drsnější zvuk kapely a jednak pro absenci ženského hlasu, jak si ho můžeme poslechnout třeba v písni „The Hold“. V setu ESA zazněly písně z alba „Devotion Discipline and Denial“, ale i z alb dalších. Za zmínku by určitě stály i projekce kapely. Šlo z nich poznat, že hlavní kapelník Jamie Blacker dříve působil na UK black- a deathmetalové scéně.

Z červeného podsvícení a občas děsivých zvuků provázených místy až noisovými ruchy člověk dostával pocit apokalypsy a lidé i hudebnici byli propojení v jeden děsivý celek (z některých pasáží mi běhal i mráz po zádech). Ono takové strašidelné syntetické zvuky člověk neslyší zrovna každý den. Rád kapelu uvidím v budoucnosti i na nějaké specializované akci.

ESA


Koncert to byl i přes menší účast (odhadem pod 100 lidí) povedený, především díky zajímavému lineupu a dobrému ozvučení. Pokud se bude pořádat další série Clubbers Die Younger, opět se ji rád zúčastním. 

PPL

mohlo by vás také zajímat

Přidat komentář

Zadej správnou odpověď.