Recenze VNV Nation - Of Faith, Power And Glory

VNV Nation OFAGNa aktuální desku VNV Nation se před pondělním pražským koncertem podíval Pavel Zelinka...

VNV Nation - Of Faith, Power And Glory
Vydal: Anachron Sounds (www.vnvnation.com)

Projekt VNV Nation podsaditého Ira Ronana Harrise byl na začátku chytře postaveným produktem. Zahrnoval v sobě tvrdě elektronický základ, popové melodie, hrstku atmosférického trancu a rockově zabarvený frontmanův vokál. Chvíli ingredience musely hledat dobrou konstelaci, vzájemný poměr a pevnou půdu pod nohama a nakonec se z kalkulu zrodil stylotvorný element temnější elektroniky – future pop.

Právě trio alb "Empires", "FuturePerfect" a "Matter + Form" je čítankou subžánru, který v současné době hýbe oblastmi, kde tvrdě elektronická scéna má své silnější postavení. Sedmá řadová deska nás přenáší o pár let kupředu a už první poslech přináší první zjištění – nic se za posledních pět let nezměnilo. I nová deska "Of Faith, Power And Glory" je totiž sestavena z navlas stejných stavebních dílů, jako „čítankové“ opusy. To znamená pár future popových párty killerů ("The Great Divide", "In Defiance"), jedna až dvě balady ("Ghost", "From My Hands") a nejméně jedna taneční instrumentálka ("Art Of Conflict"), které většinou tvoří přemostění první a druhé části alba. Je to příjemné poslouchání znovu s perfektní vymazlenou produkcí a plným elektronickým zvukem. Na druhou stranu, takto si osobně nepředstavuji „kontinuální hudební růst“.

Ruku na srdce, máme mít Ronanovi za zlé, že opakuje model, který mu přináší tolik přízně ze strany fanoušků? Ronan hraje na jistotu a já osobně jsem přesvědčen, že si je této skutečnosti dobře vědom. Konec ale hanění, letošní řadová deska rozhodně není zbytečným CD. Je to solidní standard VNV Nation, překračující průměr západní tvrdě elektronické produkce. Už ale zdaleka není vizionářskou pochodní, kterou se dvojice stala právě před desíti roky. Zda je to pro vás dost nebo málo, to už záleží na osobním vkusu každého posluchače.

65%

Navštivte:
poslechněte si: