Ta naše muzika...v reklamách. Díl prvý

Loni jsme se na našem webu podívali na reklamy, ve kterých účinkují naši temně odění spoluobčané (bylo to tady). Ale jak je to s 'tou naší muzikou' a reklamami? Pojďme se na některé z nich podívat.


Americký kolos Hewlett-Packard se s tím moc nemazal. Při volbě doprovodné hudby k reklamě na digitální fotografie vybral prostě tu, která o obrázcích zpívá. A byli to The Cure.


Strojírenská společnost MAN si na propagaci své práce přizvala Denise Ostermanna a jeho In Strict Confidence. A proč? Copak nevíte, že MAN kann?
 

 

Božský hlas Liz Fraser z Cocteau Twins můžeme obdivovat ve spotu na ovocné nápoje Fruitopia z dílny Coca Cola Company:
 


Se smutkem v srdci vzpomeňme na nejslavnějšího elegána pop music. David Bowie si zazpíval v reklamě francouzské oděvní značky Louis Vuitton a rovnou si tam střihl i roličku. 


Když Alexandre Dumas st. psal o Robinu Hoodovi, zmínil, že jeho vyvolenou byla lady Marian. A nebyla to spíš Alice? Podle upoutávky na televizní zpracování známé legendy s hudbou The Sisters of Mercy to tak vypadá. 
 


Nick Cave je patriot. Alespoň to tvrdí reklamní spot na podporu turismu v jihoaustralském regionu Barossa, který si jako podkres vypůjčil jeho skladbu "Red Right Hand".


Pití vodky Absolut je opravdová ceremonie. Napadá vás vhodnější skladba, než ta od Joy Division?
 


...a když už jsme u toho alkoholu: Americký pivovar Budeweiser použil při proslulé reklamní pauze Super Bowlu v roce 2012 přímočarou hitovku "She Sells Sanctuary" od The Cult. Jen vokál Iana Astburyho jim moc neseděl, tak ho nahradil jiným.
 


Podobně k věci přistoupila American Soda Company, výrobce limonády Sunkist. V polovině 80. let nabídla New Order 200.000 dolarů, aby kapela pozměnila text a přezpívala jejich nesmrtelnou "Blue Monday". Kapela souhlasila a za odměnu si mohla zahrát roli rockových hvězd i v reklamě.
 

 

To americká telekomunikační společnost Sprint zřejmě v rozpočtu na svou reklamu neměla tolik peněz, takže "Lullaby" od The Cure prostě jen vykradla. A to se vším všudy.
 

 

Pákistánská obuvnická firma Don Carlos usoudila, že nejlepším hudebním doprovodem pro jejich reklamní spot bude skladba "Saldek" z dílny Dead Can Dance. Tady je:


Billy Idol se  v roce 2001 upsal švédskému nábytkovému gigantu Ikea na sérii reklam. Tady je jedna z nich, kde ho dokonce vidíme rapovat. Hm, hezké.
 

 

"Blue Monday" od New Order je vyloženě skladba pro reklamu. Firma Mars, výrobce stejnojmenných čokoládových tyčinek, ale nepotřebovala jiný text. 'How Does It Feel' přece stačí. 
 


Bankovní společnost Chase svůj reklamní spot vybavila písní "Instant Karma" od Johna Lennona. Ale tu si zapěl sám velký Peter Murphy.
 


Nápaditý spot zvolil výrobce autobaterií DieHard. V hlavní roli: Gary Numan a 24 aut.
 


Podobných reklam ale máme v nůši ještě celou řadu. Pokračování příště.

mohlo by vás také zajímat

Přidat komentář

Zadej správnou odpověď.