Label CS Industrial vydal dvojalbum sdružení Totalitny Režim

Koncem 70, let se na scéně objevily takřka současně dva archetypální projekty, které s prvky strukturované náhody pracovaly a přestože měly k industriální scéně vždy blízko, nikdy se nepovažovaly za její součást. Prvním jsou Nurse With Wound Stevena Stapletona v Británii a druhým německé duo Bernda Kastnera and Siegfrieda M. Syniugy operující pod názvem Strafe Für Rebellion. O něco později a o kousek dál na Slovensku se z projektů Adolf Hypnotic Jagelsson a Van Der Jaglov Rezistor působících ještě koncem 80. let vynořil v roce 1990 Totalitny Režim.
V posledních dvaceti letech vytváří soubory zvuků, šelestů, odstínů hluku s okamžiky ticha, umocněné někdy šeptem jindy vlčím skučením.
Instrumentář se přelévá od tradičních brusek a sbíječek přes ambientní zvuk kapající vody a cinkot skleniček až k překvapivému využití konvenčních nástrojů jako jsou akustická kytara nebo flétna. Současnou práci v kategorii nových médií pak předznamenala občasná manipulace s útržky známých melodií zrecyklovaných podle aktuální estetické potřeby. Vlastně každý člen Totalitného režimu pracuje v intencích naprosto svobodné improvizace, která zákládá unikátnost každého okamžiku na cestě k rovnováze nebo rozkladu. K tomuto tvůrčímu procesu dobře ladí Jagelssonovy útržky textů, které zahrnují nejrůznější a někdy i nečekané oblasti lidského vědění - abychom byli přesní: "Kdo nesoustruží čelo ani nefrézuje drážku!"
Obě nahrávky na labelu CS Industrial přibližující materiál Totalitného režimu, který byl vydán v polovině 90. let tvořily původně dvě strany jedné kazety. Mezi nahráváním jednotlivých bloků se však tvůrci odebrali nevěda kam ani na co. Na ploše téměř 1 a půl hodiny se rozprostírá esence všeho podstaného co definovalo klasický zvuk Totalitného režimu těch let. Dadaisticko-anarcistické bytové improvizace nahrávané přes vestavěné mikrofony magnetofonu bez využití hudebních nástrojů. Součástí proudu se tak mohl stát skratching z náhodně vybrané LP desky, útržek rozhlasového vysílání nebo nahrávka telefonátu do nemocnice s otázkou kdy bude možné vyzvednout ketamin (sedativum ve veterinární léčbě známé svymi psychotropními účinky).

Label CS Industrial přichystal k vydání dvojalbum experimentálních industrialistů Totalitny Rezim.


Totalitn_Reim_-_Koncert_v_Praze

 

Koncem 80. let se na Slovensku vynořil v roce 1990 Totalitny Režim na troskách projektů Adolf Hypnotic Jagelsson a Van Der Jaglov Rezistor. V posledních dvaceti letech vytváří soubory zvuků, šelestů, odstínů hluku s okamžiky ticha, umocněné někdy šeptem jindy vlčím skučením. Instrumentář se přelévá od tradičních brusek a sbíječek přes ambientní zvuk kapající vody a cinkot skleniček až k překvapivému využití konvenčních nástrojů jako jsou akustická kytara nebo flétna. Každý člen Totalitného režimu pracuje v intencích naprosto svobodné improvizace, která zákládá unikátnost každého okamžiku na cestě k rovnováze nebo rozkladu. K tomuto tvůrčímu procesu dobře ladí Jagelssonovy útržky textů, které zahrnují nejrůznější a někdy i nečekané oblasti lidského vědění - abychom byli přesní: "Kdo nesoustruží čelo ani nefrézuje drážku!" 

Obě nahrávky na labelu CS Industrial přibližující materiál Totalitného režimu, který byl vydán v polovině 90. let tvořily původně dvě strany jedné kazety. Mezi nahráváním jednotlivých bloků se však tvůrci odebrali nevěda kam ani na co. Na ploše téměř 1 a půl hodiny se rozprostírá esence všeho podstaného co definovalo klasický zvuk Totalitného režimu těch let. Dadaisticko-anarcistické bytové improvizace nahrávané přes vestavěné mikrofony magnetofonu bez využití hudebních nástrojů. Součástí proudu se tak mohl stát skratching z náhodně vybrané LP desky, útržek rozhlasového vysílání nebo nahrávka telefonátu do nemocnice s otázkou kdy bude možné vyzvednout ketamin (sedativum ve veterinární léčbě známé svymi psychotropními účinky).

 


mohlo by vás také zajímat

Přidat komentář

Zadej správnou odpověď.