Recenze Laura & Rodent – House Of Fire

L_R_cover_sPavel Zelinka si tentokráte posvítil na nový přírůstek domácí formace Laura & Rodent.

Laura & Rodent – House Of Fire
Vydal:  Stalking rec.

Kapely rozkročené mezi několika žánry to mají občas těžké. Laura & Rodent to mají o to těžší, že najednou obcují jak s tvrdou EBM elektronikou, tak s tanečními odkazy na raveovou kulturu první poloviny 90. Let. Tyto komunity nikdy spolu moc nekomunikovaly - ani u nás, a jak naznačil Ronan Harris v rozhovoru pro náš portál, ani v zahraničí. Sympatická dvojice se nás podruhé snaží přesvědčit, že styčné plochy tu jsou, a že jejich interakce může naopak nechat vzniknout lecčemus zajímavému, ba i originálnímu. Jejich nové CDčko dostalo název "House Of Fire" a stejně jako tři roky stará prvotina "Crush Body" obsahuje deset autorských příspěvků, tři remixy a navrch ještě video k otvíráku "Pulsar".

Už na prvním albu kombinace tanečna (toho, které se vztahuje spíše v polovině 90. let) a tvrdšího jádra zajímavým způsobem provokovala a na nové desce jde Laura & Rodent ještě dál. Na desce stále najdeme ostřejší vypalovačky (zpívaná "Der Neue Psalm" nebo rytmická studie "Reaktor"), vedle tanečního základu, který má na "House Of Fire" silnější podhoubí, zabloudí nálada autorů až k lounge jazzu a není to špatně.

Album otevírá klipovka "Pulsar", kde znovu posluchače překvapí v těchto končinách nezvykle posazený Lauřin vokál.  Celá deska je posazena na poměrně jednoduchých, leč solidně stavěných „raveových“ základech. Plusem nahrávky je určitě účast Borise Carloffa, a to nejen jako mastermana, ale překvapivě i jako vokalistu v kousku "Dracula". Dobrým tahem bylo angažování živého bicmena Cerwenjacka do více než poloviny skladeb a pianisty Jana Czerného, kteří dají kompozicím vyhraný muzikantský fortel.

Laura & Rodent - Pulsar

Celkově cítím desku "House Of Fire" jako velký skok kupředu. Po aranžérské stránce Laura udělala velký pokrok v plastičnosti svého výrazu (nepolevovat!) a já se už těším na některý koncert, který by mohl být zas trochu jinou elektro párty, než známe z našich zaběhlých a familiérních kruhů.