Recenze Current 93 - Aleph At Hallucinatory Mountain

Aleph At Hallucinatory MountainDavid Tibet táhne káru s nápisem Current 93 již úctyhodných sedmadvacet let, a stále ještě vydává nové desky. Jak se mu povedla ta aktuální, zahalená tajuplným názvem "Aleph At Hallucinatory Mountain", se podíval Pavel Zelinka.

Current 93 - Aleph At Hallucinatory Mountain
Vydal: Coptic Cat
Distribuce v ČR: Day After

Po třech letech autorského mlčení se David Tibet hlásí s další řadovou deskou svého projektu Current 93. Od dob spíše akusticky naladěného experimentování bývalého člena a dominantního hudebního skladatele Michaela Cashmorea se David neustále snaží najít novou základní hudební formu, a toto album je toho jasným důkazem. Obklopil se více než patnáctkou spolupracovníků, mezi nimiž najdeme jak staré známé (Steven Stapleton, Baby Dee, Keith Wood), tak i zajímavé novice z různých koutů hudební branže (Matt Sweeney, Andrew W. K. nebo Rickie Lee Jones).

A hned první ostře kytarový nápřah v úvodní „Invocation Of Almost“ vypustí do posluchačů nefalšovaně decibelové hody, a stává se jasně nejrockovější nahrávkou, kterou kdy Tibet a spol. vyplodili. David balí své chronické, avantgardně halucinogenní prorocké vize plné náboženských symbolů do stejné minimalistické krabice. Ta je protentokrát pouze vystlána místo svazky ze 16. - 19. století železnými zrezivělými pilinami. Hlavní slovo k sobě protentokrát strhnul Matt Sweeny (jinak též Zwan, kolaborace s Bonnie Prince Billym nebo Mars Volta a řadou dalších), který na mnoha místech desky tryská silný feedbackový vír, jinde se klidí do pozadí a na povrch vyplouvají staré známé jistoty apokalyptického folku tak, jak je od Tibeta a spol. už delší dobu známe. "Aleph At Hallucinatory Mountain" je velmi zajímavý a podařený krok mimo zaběhnutý rámec.

85 %