Recenze Grausame Töchter – Vagina Dentata

Po dvou letech se znovu o své vulgární slovo přihlásilo německé komando, které má o umění dost svéráznou představu.

GRAUSAME TÖCHTER - Vagina Dentata
Vydal: Scanner/Dark Dimensions

Nevoněl vám sirnatý odér třetí desky „grausamek“ a čicháte raději k úplně jiným věcem? Pak nejspíš budete spokojeni, neboť na novince je již podle názvu jasné, o čem bude převážně řeč. Já mám čerty rád, takže je pro mne tahle lehká změna onou obligátní „fifinkou ke zdi“, ale nebojte se - nějaké dramaticky velké změny se nedějí. Jen se dá o čtvrté desce „Vagina Dentata“ mluvit jako o jakémsi návratu ke kořenům.

Abych to trochu objasnil. Poměrně důležitou roli na předposledním albu „Glaube Liebe Hoffnung“ (recenzi najdete ZDE) hrálo cello, které umělo zařídit hodně temnou atmosféru. Stalo se tak tím nejvážnějším CD v diskografii Grausame Töchter a dopomohl tomu i celkový zvuk, který místy opravdu zněl jako soundtrack k poznávacímu zájezdu po devíti kruzích Pekla. I tanečnější kousky tu šlapou jako by jim oháňkou udával rytmus rohatý DJ.

Grausame Töchter - Ich liebe meine Vagina

„Zubatá vagína“ je v tomto ohledu trochu jiná, už proto, že cello tentokrát nenašlo ani dílčí uplatnění. Hned titulní track, který načíná tradiční patnáctku válů, je jakousi rozvernou říkankou, kterou by zvládly i děti předškolního věku. Tedy notně přisprostlé děti. To však nemyslím nikterak hanlivě. Je to chytlavé, je to hravé, je to snadno zapamatovatelné a je to oplzlé. Místo cella si probublává celou deskou pořádně rozdrnčená basa a Araneiny posměšky a plivance střídají nosné refrény. Ten nejvýraznější má asi klipovka „Ich Liebe Meine Vagina“.

Je samozřejmé, že s touhle šablonou by si skoro hodinová plocha desky těžko vystačila. Na to má tahle zvrhlá parta až moc fištrónu a snaží se proto svůj energický electro punk dělat co možná nejzábavněji. I proto má „Wie eine Krake“ a „Perverse Mädchen“ téměř „tarantinovsky“ gaunerskou náladu, „Annika ist Tot“ i „Fette Katzen“ vás rozdovádějí nakažlivě rozpustilým nábojem a do „Los, Schlampe, ficken geht immer!“ vás zase uvede robot Emil (nebo spíš robot Ficken Fickenficken).

Stejně jako minule nechybí cirkusácká praštěnost. Tentokrát se jmenuje „Die ganze Welt ist ein Zirkus“ a můžete během ní jezdit po bytě na partnerce a žonglovat přitom venušinými kuličkami (teda doufám, že to jde – sám jsem nic takového nikdy nezkoušel a možná jsem se představivostí nechal unést až moc). Harmonika pro změnu zpestřuje elegantní „Nordsee – Tango“. Je to zkrátka opět barevné a zvrhlé, jen o něco hravější a dovádivější než tomu bylo minule.

Asi i proto mi „vagína“ na první dojem nesedla jako její předchůdce. Nebudu řešit, jestli je moc úzká, nebo naopak až příliš prostorná. I tak je to pořád na elektronickém políčku nora originální a zřídka obdělávaná. Už proto si zaslouží pozornost od všech, kdo Grausame Töchter dosud míjeli. Zainteresovaní fandové zklamáni taky určitě nebudou, protože jak jsem už zmínil, připomíná mi novinka atmosférou debutovou desku „Mein Eigentliches Element“. Proto tedy ten zmíněný návrat ke kořenům. Díky přímočarosti nových věcí je nasnadě, že live budou fungovat jako ďas. A já si počkám, jestli Aranea příště nebude mít zase o něco větší…rohy!

Hodnocení: 75%

01. Vagina Dentata
02. Liebe Will Beweise