Recenze Traitrs - Heretic

Post-punkeři z Kanady vybrali to nejlepší z debutové nahrávky a rozhodli se potěšit fandy vinylů. Rozhodně stojí za to tuhle kapelu sledovat!

Traitrs - Heretic
Vydal: Pleasance / Oráculo Records (20 mins)

Někdy v polovině roku 2015 si dva kámoši z kanadského Toronta řekli, že by bylo fajn nechat zevlování a zkusit společně dělat muziku. Sean-Patrick Nolan a Shawn Tucker tak začali zkoušet jako Traitrs a díky několika demonahrávkám upoutali pozornost místního producenta Joshe Korodyho (Dilly Dally, Beliefs, Moon King, Fucked Up). Ten klukům pomohl s hledáním zvuku, který začal ještě víc inklinovat ke gothic rocku a post-punku a v roce 2016 se pustili ve studiu Candle do nahrávání. Výsledkem byla kazeta „Rites and Rituals“, která byla jinak k mání i v digitální podobě.

Právě z ní vychází čerstvý vinyl, který dostal jméno „Heretic“. Na něm je pětice songů, která sice je i na zmíněném EP, ale protože se u nás původní nahrávce nedostalo zasloužené pozornosti, je tu alespoň šance zjednat nápravu.

Starťák „Lya“ je trochu netypicky rozvážným kouskem, který absorbuje málem až shoegazové vlivy a je tak o něco zasněnější, než většina další tvorby Traitrs. Už tady je však patrná výrazná kytarová melodika, která naplno exploduje v hitovce „Gallows Hill“. Ta už žene kupředu se silným vnitřním napětím, v němž o to víc vyniká stylový vokál, který nepřipouští debaty o nováčkovství a suverénně se nad hudbou klene pln různých emocí. První stranu pak zakončuje další svižná a krátká pecka „Youth Cult“, kterou tlačí vpřed výrazně drnčící basa, silná atmosféra, mocná nálož energie i vypjaté vokály. Zvuk navíc zahušťující synťáky v pozadí.

„Burnt Offerings“ na druhé straně desky mi kytarovou melodií děsně připomíná „Dezoláta“ od Vypsané fixy, ale protože jej mám rád a těžko v tomhle případě jde o nějaké kopírování, vlastně mě to jenom těší. Navíc v tomhle tracku, víc než kde jinde, upoutá jistá podobnost Shawnova vokálu s barvou hlasu Roberta Šmída. Ono obecně tohle EP musí potěšit všechny fans pornografického období The Cure. Ta zatěžkaná atmosféra působí a funguje i tady na sto honů. Na úplném konci stojí rozvážná klipovka „Heretic“, která ubírá na párty a přináší víc studených post-punkových atmosfér.

Traitrs - Heretic

Ty umocňuje i lyrika, kterou ovlivnila Tuckerova nehoda v závěrečné fázi prací ve studiu. Tehdy sebou praštil na kanadském ledě a byl nějakou dobu upoután na lůžko se dvěma zlomenými žebry. Volný čas trávil ve společnosti italských hororů od mistrů Fulchiho, D'Amata, Bavy a Argenta, aby záhy přešel k okultním sedmdesátkovým kouskům a jeho texty tak dostaly jasný směr. I proto je jednou z nejsilnějších zbraní dvojice atmosféra, která dělá z jejich nahrávky klenot, který byste neměli minout.

Hodnocení: 85 %