Ruský cold wave objev se představil českému publiku.
Dvojice z Petrohradu dorazila do Prahy vůbec poprvé, ale během tří let se vyšvihla z nadějné komety do pozice protřelé kapely se třemi dlouhohrajícími alby. Publikum se jí v zajetí pavučin pokusil rozehřát norský DJ Boogie Bat-Cat a nebyl to vůbec snadný oříšek, protože to zpočátku v Underdogs úplně na tričko nebylo. Leč kombinace tance a rumu většinou pomáhá a těm rafinovanějším z nás bylo brzy i horko.
Od samého začátku bylo jasné, že živá tvář Supernovy 1006 je mnohem syrovější a špinavější, než je tomu na studiových nahrávkách. Třeba úvodní „Ladder“ z nejnovější desky „Blackout“ na desce probublává v temných vibracích, kdežto živě se přidalo o dost větší penzum energie, kterou do neúnavně tepající rytmiky zařezávala Andrejova kytara, která se v některých rozložitějších kompozicích stává málem až shoegazeovou.
Skvělým osvěžením byla třeba další novinka „Juggernaut“. Na tu kytara ani nebyla potřeba a čistokrevný elektronický punk s robotickým hlasem šlapal v ďábelském rytmu bicí mašinky, do jejichž úderů se svíjela klávesačka s legendárním jménem Elizabeth (ona to stejně bude Eliška nebo Jelizaveta). Paradoxně mi však přišlo, že ať se frontman s mikrofonem svíjel sebevíc, nějak se nepodařilo navázat kontakt s publikem a tak trochu tomu celému chyběla intenzivnější chemie mezi kapelou a fans.
Ať je to jak chce, Supernova 1006 v Praze určitě nezklamala a osobně mám mnohem radši, když kapela na pódiu slepě nereprodukuje to stejné, co člověk zaznamená desce. V tomhle mladí Rusové určitě zabodovali. Ač se to zpočátku nezdálo, následující Batsave tanec se protáhl až do čtvrté ranní.
Přidat komentář
Vzhledem ke zvýšenému množství spamu je diskuse moderována. Schválení vašeho komentáře může trvat až 48 hodin.