Recenze: The Gathering - Parade

Není The Gathering jako The Gathering. Ten "náš", postpunkový, je z Kanady a razantně se přihlásil o pozornost skvělým debutem. Tady je recenze...

The Gathering - Parade
Vydal: Cold Transmission, (34 min)

Kolik takových příběhů hudební svět zaznamenal? V roce 1985 vznikla v kanadském Vancouveru postpunková kapela The Gathering. Kluci si vzali za vzor svoje oblíbence The Cure, The Jesus and Mary Chain nebo Killing Joke, v roce1988 nahráli kritikou dobře přijaté EP „Let It Shine“, odehráli kopu povedených koncertů a…ještě v roce 1988 zanikli…

Trochu nešťastné je i jejich jméno The Gathering, které musí na rockové scéně zápolit s o čtyři roky mladšími holandskými velikány, které do hvězdných výšin pozvedla svým hlasem Anneke van Giersbergen. Řekněme si na rovinu, že dnes by si asi na stejnojmennou kanadskou partu nikdo nevzpomněl, nebýt toho, že se pánové po třiceti letech sebrali a staré písničky nahráli znovu na EP „ReTransmission“, čímž dali jasně najevo, že ještě nesdělili světu všechno, co zamýšleli. Rok nato bylo venku EP se zbrusu novým materiálem „Love Songs“ a o další rok později další epko „Night Light“.

The Gathering - Empires

The Gathering absolutně ignorují běžící čas a dělají stejnou muziku jako kdysi. Jenom jsou logicky dospělejší. Vrcholem jejich znovuzrození je debutová dlouhohrající deska „Parade“. Gary, Peter, Jeff a David sebrali to nejlepší z dvojice restartových ípíček, přihodili něco nových kousků a výsledkem je vskutku interesantní kolekce.

Až překvapivě vážný je klipový starťák „Empires“, jenž v sobě má válečnického ducha, který si to mašíruje urputně vpřed svižným postpunkovým tempem a je jen zlehka obklopený synťákovou mlhou. Z podobného těsta je na desce ještě hymnická „Building a Bridge (Gloria)“ a pomyslně zamračená je taky „1000 Years. Nutno říct, že i tahle méně typická tvář klukům sluší a zní autenticky.

V dnešní neklidné době vás naopak pohladí po duší hitovka „Ocean Star“, která zvolňuje a svou náladou mi evokuje kultovní „Love Will Tear Us Apart“. Obecně mají klávesy Jeffa Pawsona moc hezký zvuk, který bezvadně kontrastuje s kytarovou hradbou.  Tahle poklidnější tvář je pro The Gathering typičtější. S „Trying to Call“ už se budete radostně kroutit a prozpěvovat si, za to vám ručím. „Teardrop Parade“ vás možná donutí  i poskakovat. Kvartet má totiž cit pro příjemné melodie a umí je předat natolik nenuceně, že vám během poslechu jejich muziky bude zkrátka příjemně.

Žádný z nástrojů ani vokál nijak výrazně nevyčnívá a kapela těží spíš ze vzájemné synergie. Jenom si dejte třeba refrén „Love Songs“ a uvidíte jak budete máchat rukama kolem sebe a metat kozelce. Taková „Eden“ vás zase bez potíží zvedne z jakéhokoli srabu. Poctivá muzika bez tuny studiových serepetiček funguje bezvadně a vlastně bych The Gathering hrozně rád viděl naživo. Ve studiu během nahrávání navíc šéfoval zkušený a oblíbený Jason Corbett z Actors a věřte, že odvedl kus práce.

The Gathering - Ocean Star

Ne každý comeback se povede, ale v případě čtveřice The Gathering stál určitě za to a pánové se pořádně zasadili o to, aby jejich jméno nezapadlo někam do tmavého rohu pod naleštěné logo slavnějších kolegů. „Parade“ nabízí mnoho emocí, které zbaštíte bez mrknutím oka a vyzdvihnout je záhodno i to, že na nahrávce nenajdete slabší kousek. Rozhodně si tuhle desku poslechněte, protože i tenhle The Gathering umí!

Gary Economy - kytary/vokály
Peter Burns - vokály/basa
Jeff Pawson - klávesy/vokály