Recenze: Nyx Division - Dark Star

Může fungovat spojení hard rockových základů s postpunkovým zdivem a gotickým štukem? Jasně že může. Tady máte důkaz.

Nyx Division - Dark Star
Vydal: Bat-Cave Productions, (20 min)

Portland. Země temným čírům zaslíbená. Všechny cesty vedou do Portlandu, zdá se. Právě sem se totiž během roku 2021 přesunuli nezávisle na sobě Cole Tucker (do té doby hrál s Temple of Angels a Haunter), Alex Rivas (Adrenochrome / False Figure / Cruz De Navajas / Zotz) a Masӧn (Deras Krig / Lӧckheed / B-Ward). Když se rozkoukali, logicky začali hledat parťáky na jamování, až se nakonec sešli v jedné zkušebně. Posléze se jim povedlo postavit k mikrofonu Domîno Monët (Over / Trance To The Moon), která jediná z kapely se dá považovat za místní starousedlici a dobrodružství jménem Nyx Division mohlo začít.

Je zajímavé, že v prapůvodním plánu bylo tvořit těžkou, ale taneční muziku v duchu starších výtvorů Killing Joke či Ministry. Ze společného hraní však postupně začalo lézt něco úplně jiného a na povrch se prodraly heavy metalové kořeny muzikantů. Když jsem poprvé slyšel song „Orchid Rain“, brumlal jsem si pod vousy „do prdele, já tam slyším Vitacit!“. Až později jsem se dostal k rozhovoru, kde se sami muzikanti baví tím, že svou vlastní tvorbu v legraci označují jako „twisted sisters of mercy“ nebo „goth van halen“.

Nyx Division - Orchid Rain

Ale abych vás příliš nevyděsil. Ta láska ke klasickému hard rocku se odráží hlavně v tom, že jde o poctivě zahranou muziku. Prim hrají logicky postpunkové a gothic rockové postupy, jinak bychom nahrávku nevytahovali právě na webu Sanctuary.cz, to se rozumí. Zvuk je dostatečně špinavý, aby slovo punk nepozbylo smyslu a jakkoliv má Monët silný a zpěvný hlas, dokáže ve správnou chvíli i parádně zachrchlat a odpálit další riff.

Jednoznačným party bangerem je otvírák „Reckless Dark“, který nezapře ani deathrockové vlivy. Monët dává kapele tvář a její hlas se nad rytmikou klene jako barvami hrající duha. Pánové přikládají pod kotel od začátku do konce a zpěvačka tomu všemu dodává širokou škálu emocí, protože předává svoje texty o lásce plné radosti i zklamání natolik expresivně a bez přetvářky, že nemusíte nutně ani rozumět textům, abyste s ní souzněli. Jednotlivé songy jsou natolik silné, že si je budete schopni po několika posleších broukat s kapelou. A pokud si spolu s vámi bude podupávat do rytmu i váš tatík, který jinak točí na gramci staré desky Scorpions, nedivte se.

Hodnocení: 85 %