Recenze Project Pitchfork – Black

pp_black_sI když spoustě čtenářů ještě dnes hučí v uších po včerejším průplachu po mexicku, podíváme se na další elektronickou desku – tentokráte od německých Project Pitchfork, které jsme viděli v Rock Café na podzim. Na čerstvou novinku "Black" se podíval lambras, jeden z nejpovolanějších kolegů na toto téma, kterému tímto děkujeme!

Project Pitchfork – Black
Vydavatel: Trisol

Šuškandy o nové řadovce, které nám Peter Spilles prozradil při exklusivním rozhovoru pro Sanctuary.cz (četli jste tady) a při nedávném setkání před pražským koncertem, se potvrdily.  Dne 25. 01. 2013 Project Pitchfork vydali nové řadové CD nesoucí název „BLACK“ s podtitulem "Black is the sanctuary of light".

Nová řadovka vyšla ve třech různých variantách – jako CD (6stranný rozkládací digipak s 28 stránkovým bookletem), jako limitované 2CD (v provedení tvrdá vazba o rozměrech 14x21 cm, kde na bonusovém CD najdeme exklusivní skladby a remixy, 40ti stránkový booklet atd.) a pro fajnšmekry FAN edici, obsahující limitovanou 2CD verzi a k tomu exklusivně a jen pro tuto FAN edici triko. FAN edice vychází v limitované edici 2.000 ks. Co mě velmi zaujalo, je grafické zpracování obalu novinky. Jednoduché, ale při tom naprosto typické pro PP. Velice mi evokuje počátky kapely v dobách "Lam-bras", "Entities" a "IO". Základní verze s jedním CD vypadá takto:

pp_black

Limitovaná 2CD verze, která bude i obsahem limitované FAN verze zase takto:

pp_bonusblack

Tolik na úvod a na seznámení se s obecnými detaily. Pojďme se podívat, co na posluchače čeká uvnitř. 2 CD verze vypadá opravdu luxusně – uvnitř bookletu kromě textů skladeb nalezneme fotografie kapely i fotografie z různých koutů světa, pořízené přímo Peterem Spillesem. Texty skladeb jsou v bookletu k dispozici pouze k CD1 – ke skladbám "Midnight Moon Misery" a "Onyx", které najdete na bonusovém CD, slova chybí. K těm jsou texty k dispozici pouze v digitální podobě a to při zakoupení 2CD přes digitální shopy jako Amazon apod.

A nyní se dostáváme k samotnému poslechu. Jako první na nás startuje úderná skladba "Pitch-Black", která se nám ve své druhé polovině přehoupne do zcela jiné melodičtější polohy. Skvělá věc, pro mne zvlášť druhá polovina skladby je velice příjemná. Na začátek to zní velice slibně, jdeme dále. "Drums Of Death" – skladba typického zvuku PP v posledních pěti letech. Tak jako "Enchanted Dots Of Light" klidně mohly být zařazeny na album "Quantum Mechanics" či "Continuum Ride". Skladbu "Enchanted Dots Of Light" bych velmi rád viděl naživo, působí na mne, že v živém podání musí být fantastická.

Čtvrtým songem je "The Circus", který mi evokuje období tvorby alba "Dream Tiresias" – melodická, velmi příjemná skladba. Po poslechu prvních čtyř skladeb si říkám, že PP pokračují v duchu předchozích desek, ovšem při dalším poslechu zjišťuji, že tomu tak není. Pátou skladbou je hitovka "Rain", kterou Project Pitchfork podporují i videoklipem. Bez debat – je to hitovka, který se vám po prvním poslechu zaryje pod kůži. Tady není co dodat ani vytknout.

Project Pitchfork – Rain

A po skladbě "Rain" se přehoupneme do druhé poloviny CD, která pro mne je podstatně lepší než první polovina CD. Skladby "Acid Ocean", "Black Sanctuary" (můj favorit celého 2CD), "Contract", "Nil" – pro mne návrat do zlaté éry Pitchfork, do období které mi bylo zvukově nejblíže. Absolutní spokojenost, absolutní špička. Je to pro mne, jako by PS otevřel zlatý archiv a rozhodl se vydat staré fláky, které oblékl do nového hávu.

Z bonusového CD se k nim přidává song "Midnight Moon Misery" a opět není co vytknout – to je přesně to, co od PP očekávám. Druhá bonusová skladba je "Onyx" – výborná věc, nicméně předchozí nastavenou zlatou laťku nepřekonává. Následující tři songy na bonusovém CD jsou remixy skladeb "The Circus", "Acid Ocean" a "Pitch Black".

Hodnocení:

design 2CD – 10/10 – deluxe edice vypadá opravdu deluxe :o)
cena 2CD – 5/10 – tady dávám 5 za nádherný design, přesto to celé považuji za velice předražené - běžná cena za 2CD při předobjednávce byla 35,99,- v akci, mimo akci 39,99,- a nyní je na shopu Amazon k dostání za 70,- Euro
2CD – 9/10 – s tím že 9 udělena, že celé to nezní jako absolutní špička, a že se tam najde i pár slabších skladeb

A na závěr poslední novinky kolem PP:  v květnu Project Pitchfork vyrážejí na turné po US, kde v roli předskokana, tak jako minule, budou Ayria. A na podzim 2013 PP slibují turné po Evropě. Další novinky pro Vás budeme sledovat.

PP black