Recenze Iamtheshadow – Embracing The Fall

Darkwave trojice Iamtheshadow před pár týdny vydala svou třetí studiovku, která by rozhodně neměla uniknout vaší pozornosti.

Iamtheshadow – Embracing The Fall
vydal: North Shadows Records

Projekt Iamtheshadow založil portugalský muzikant Pedro Code v roce 2015. Po prvotinách „Everything In This Nothingness“ (2016) a „All Our Demons“ (2017) přichází na scénu s aktuální deskou „Embracing The Fall“, symbolicky v den svých pětačtyřicátých narozenin.  Ač Pedro většinu práce na hudbě Iamtheshadow odvádí sám, zve si ke spolupráci spřátelené muzikanty. Tentokrát jsou jimi Viktor J. Moreira (synťáky) a Herr G (kytary).

Úvodní track „Remembrance“ s německými verši romatického básníka Friedricha Hölderlina, přednesenými hlasem Chrise Göllnitze, sice plní funkci intra, ale ke zřetelně písňové formě alba se příliš nehodí. „Reaching The Ground“ přináší typické darkwave schéma a konečně zjevuje i Pedrův velice podmanivý hlas, položený proklatě nízko. Po zahřívacím tracku přichází eponymní „Embracing The Fall“, která dává zpěvu doslova naplno vyniknout. Ten se jakoby vyrvaný ze země vznáší do výše, kde tvoří všeprostupující, všeobjímající atmosféru. Za mne nejsilnější track alba.

„All I Know“ provázená výraznou basovou linkou se svým veselejším nádechem vrací do střední polohy. Následující „The Skin“ nezapře kolaboraci s Karlem z projektu Antipole. Jeho typická coldwave kytara je nepřeslechnutelná a zaměnitelná snad jen s Lebanon Hanover. Funerálně táhlá forma „To Find“ výrazně zpomaluje tempo, ale už v zápětí ji střídá chytlavá „Fall Apart“, otevírající druhou polovinu alba, která už z čistokrevného darkwave okořeněného post-puknovými prvky nevybočí. Hitovka „Into Your Eyes“ je vyloženě jak stvořená pro taneční parkety.

Když vynecháme úvodní „Remembrance“, máme před sebou pořádnou dávku vzletné melancholie se špetkou dnes tolik moderní coldwave vlny. Synťáky a kytary však tentokrát nenesou hlavní roli. Největší devizou Iamtheshadow je nezaměnitelný hlas Pedra Codeho. To vše dohromady spolu s průzračným zvukem vytváří ideální soundtrack k potemnělému snění.

Zbývá už jen dodat: „Wearetheshadows…“

Mimochodem, napadlo vás někdy při poslechu desky projet portfolio autora artworku? Že ne? Pak to v případě „Embracing The Fall“ rozhodně udělejte. Za sérií obskurně neostrých aktů stojí brémský fotograf Butow Maler, známý zejména díky své explicitní knize „bunnyland“.

01 Remembrance
02 Reaching The Ground
03 Embracing The Fall